Welcome to our Community
Wanting to join the rest of our members? Feel free to sign up today.
Sign up

Freeflight pro connection issue with Disco SOLVED!!

paultheparrot

New member
Joined
Mar 6, 2024
Messages
3
Reaction score
0
Hey Guys,

I've bought myself a disco from ebay.
It's arrived today and I'm having a nightmare connecting it to the freeflight pro app.

I'll give you the details of what I'm using and the steps I'm making setting up.

I switch on the aircraft
I connect my phone and sky controller 2 via a USB cable.

And switch on the sky controller which then opens the freeflight pro app.

I am then repeatedly greeted with a screen on freeflight pro saying "Synchronization failed, please check wifi connection l" or words to that effect.

I then click the settings options and I can see my disco in the wifi list. I click it and it says conncted without internet?

I am using a Samsung galaxy s20 ultra.


I am very confused as to what is happening.
I would greatly appreciate someone's help.

Thanks

SOLVED WITH IPHONE 8

Paul
 
Last edited:
Hi so the issue was the android phone? I attempted with a Android Tablet and an Iphone 11 neither would even see the drone. I have the same issue with my Anafi as well.
 
Last edited:
One can install FreeFlight Pro on Android devices by sideloading an XAPK FreeFlight Pro from APK Pure: https://apkpure.com/freeflight-pro/com.parrot.freeflight3/download
This site host complete Android applications with their extra data (XAPK).

Download the XAPK version of the app that contains ALL application code to your Android device.
The XAPK can be installed if you install first on your Android device the APKPure app.
 
Salut les gars,

Je me suis acheté une discothèque sur eBay.
Il est arrivé aujourd'hui et je fais un cauchemar en le connectant à l'application freeflight pro.

Je vais vous donner les détails de ce que j'utilise et les étapes que je suis en train de configurer.

J'allume l'avion
Je connecte mon téléphone et mon sky controller 2 via un câble USB.

Et allumez le contrôleur du ciel qui ouvre ensuite l'application Freeflight Pro.

Je suis ensuite accueilli à plusieurs reprises par un écran sur Freeflight Pro indiquant « La synchronisation a échoué, veuillez vérifier la connexion Wi-Fi l » ou des mots dans ce sens.

Je clique ensuite sur les options de paramètres et je peux voir ma discothèque dans la liste wifi. Je clique dessus et il est indiqué connecté sans internet ?

J'utilise un Samsung Galaxy S20 Ultra.


Je suis très confus quant à ce qui se passe.
J'apprécierais grandement l'aide de quelqu'un.

Merci

RÉSOLU AVEC IPHONE 8

Paul
Bonjour Paul
j'ai un disco depuis quelques années et j'ai un gros soucis avec l'application... je n'arrive plus a le faire voler... peux tu me renseigner ?
 

Members online

No members online now.

Forum statistics

Threads
5,336
Messages
45,074
Members
8,400
Latest member
stefano.p