Welcome to our Community
Wanting to join the rest of our members? Feel free to sign up today.
Sign up

Free LUT downloads for P-Log?

[QUOTE = "abant, post: 18702, membre: 2072"]
J'ai créé plusieurs LUT pour différentes combinaisons de conditions d'éclairage et le mode WB pour le style P-LOG.
Les LUT ont été créées avec des patchs de couleurs SpyderCHECKR 24 dans le logiciel Davinci Resolve.

Malheureusement, je n'avais pas encore effectué de prise de vue dans ce mode, je n'ai donc aucun exemple à tester.
Pour commencer, je suggère quatre LUT pour un soleil éclatant . Je prévois également de créer des profils pour différentes combinaisons de conditions d'éclairage et de filtres Freewell.

Proposer un tout prouvé ces LUT pour l'expérimentation.

Veuillez écrire sur les résultats dans ce fil de discussion.

plog-sol-cloudy.cube

plog-sol-fluo.cube

plog-sol-shaded.cube

plog-sol-sunny.cube
[/CITATION]

Hi. What news about your LUTS ??? Thanks !
 
[QUOTE = "abant, post: 18702, membre: 2072"]
J'ai créé plusieurs LUT pour différentes combinaisons de conditions d'éclairage et le mode WB pour le style P-LOG.
Les LUT ont été créées avec des patchs de couleurs SpyderCHECKR 24 dans le logiciel Davinci Resolve.

Malheureusement, je n'avais pas encore effectué de prise de vue dans ce mode, je n'ai donc aucun exemple à tester.
Pour commencer, je suggère quatre LUT pour un soleil éclatant . Je prévois également de créer des profils pour différentes combinaisons de conditions d'éclairage et de filtres Freewell.

Proposer un tout prouvé ces LUT pour l'expérimentation.

Veuillez écrire sur les résultats dans ce fil de discussion.

plog-sol-cloudy.cube

plog-sol-fluo.cube

plog-sol-shaded.cube

plog-sol-sunny.cube
[/CITATION]

Hi. What news about your LUTS ??? Thanks !
Hi! I lost a color target and haven't bought another one yet , so as soon as I buy it (and as soon as the police allow free movement around the country) I will pay attention to this issue.
 
I created several LUT for different combinations of lighting conditions and WB mode for P-LOG style.
The LUTs were created with SpyderCHECKR 24 color patches in Davinci Resolve software.

Unfortunately, I was not previously performed a shooting in this mode, so I have no examples for testing.
For a start I suggest four LUTs for bright sunlight. I also plan to make profiles for different combinations of light conditions and Freewell filters.

Propose a all proved these LUTs for experimentation.

Please write about the results in this forum thread.

plog-sol-cloudy.cube

plog-sol-fluo.cube

plog-sol-shaded.cube

plog-sol-sunny.cube
Thank you so much !
Do you use DaVinci Resolve in Linux ? I cannot import .mp4 in Resolve.
Do you record .mov files with Anafi in order to use them with DaVinci Resolve or how ?
 
[QUOTE = "abant, post: 18702, membre: 2072"]
J'ai créé plusieurs LUT pour différentes combinaisons de conditions d'éclairage et le mode WB pour le style P-LOG.
Les LUT ont été créées avec des patchs de couleurs SpyderCHECKR 24 dans le logiciel Davinci Resolve.

Malheureusement, je n'avais pas encore effectué de prise de vue dans ce mode, je n'ai donc aucun exemple à tester.
Pour commencer, je suggère quatre LUT pour un soleil éclatant . Je prévois également de créer des profils pour différentes combinaisons de conditions d'éclairage et de filtres Freewell.

Proposer un tout prouvé ces LUT pour l'expérimentation.

Veuillez écrire sur les résultats dans ce fil de discussion.

plog-sol-cloudy.cube

plog-sol-fluo.cube

plog-sol-shaded.cube

plog-sol-sunny.cube
[/CITATION]

Hi. What news about your LUTS ??? Thanks !
 
Now we have nearly everything to expose images/videos correctly with Anafi's camera:
1. LCP (Adobe Lens Correction Profile)
2. Some good LUTs for P-Log

What I am still missing is a good DCP (DNG Camera Profile) for Anafi's RAW images.
Has anyone made a DCP (ICC type or so) for Anafi with a color chart yet?
Were I can download LCP (Adobe Lens Correction Profile) for Parrot Anafi ? Thanks.
 
I created several LUT for different combinations of lighting conditions and WB mode for P-LOG style.
The LUTs were created with SpyderCHECKR 24 color patches in Davinci Resolve software.

Unfortunately, I was not previously performed a shooting in this mode, so I have no examples for testing.
For a start I suggest four LUTs for bright sunlight. I also plan to make profiles for different combinations of light conditions and Freewell filters.

Propose a all proved these LUTs for experimentation.

Please write about the results in this forum thread.

plog-sol-cloudy.cube

plog-sol-fluo.cube

plog-sol-shaded.cube

plog-sol-sunny.cube

You can download more profiles using the link below. These files are created without precise manual debugging, so the result can often seem strange, but in any case, as mentioned above, these are just objects for experiments.

Parrot Anafi LUTs
 
  • Like
Reactions: Frontier

Members online

No members online now.

Forum statistics

Threads
5,309
Messages
45,104
Members
8,007
Latest member
folgorem